linnearosenvall

Annons

Senaste

IMG_0672
IMG_0674

Jag har jobbat min första vecka och är så sjukt glad över mitt jobb. Jag arbetar som receptionist/säljare på Nordic wellness hammarby sjöstad. Det har varit en vecka full med information och massa intryck men det har varit så roligt. Jag har även träningsvärk i hela kroppen då jag har passat på att vara med på gruppträningar varje dag. Gymmet är jättefint, verkligen min smak då dom har ALLT även crosscage bur. Vill ni kika vad det finns för pass, priser eller liknande så har ni allt här!

Jag lagade även världens godaste soppa som ni ser på en av bilderna. Den är mycket godare än den ser ut jag lovar. Gjorde även klassiska chokladbollar på dadlar, kokosolja, kakao och nötter. Även dom väldigt goda.

Förra helgen likt denna helg innebär cheatday/highday whatever you wanna call it.

Gjorde även debuten med att göra gelénaglar förra helgen, lyckades inte riktigt då de inte höll så länge men påt igen bara!

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Vad är dina mål med detta år?

Att komma igång och att hålla igång träningen är inte lika lätt som det låter. Att nå sina personliga mål är inte lätt någonstans. Man får tänka efter och fråga sig själv vad som egentligen är det viktiga och vad som kommer få en själv att må bra. Tänk inte på alla problem utan tänk på ditt mål. Din finns et ordspråk som lyder ”du är din egen lyckas smed” så sant. Vill du ha en förändring så är det bara du som kan åstadkomma den. Ingen kan göra det åt dig, men var inte rädd att be om hjälp.

Alla har vi olika mål, bli mer vältränad det vill säga bli starkare och få bättre kondition är något de flesta vill med träningen. Men att få riktigt bra kondition, bli riktigt stark, komma in i jeansen som är 2 storlekar mindre än dem du har på dig nu eller gå upp 3 kilo muskler är mål som skiljer sig åt.

jag tror att hemligheten är att se det som en utmaning, att det ska vara roligt och att se framgången man gör. Bli stolt över sig själv och kunna klappa sig själv på axeln. Vi är alldeles för dålig på att berömma oss själva.

Att äta hälsosamt och att träna är inte alla ggr det roligaste, när blodsockret är lågt och vi är hungriga så är det mycket mer lockande att ta driven på max och köpa ett mål, slänga in en panpizza i mikron eller käka snabbmakaroner och korv än att åka hem och steka kyckling och koka potatis. Där krävs det planering. Man lär känns sig själv och sin kropp hur man fungerar.

Vad är ditt mål? Skriv ner det i en liten skrivbok, på telefonen eller ett dokument på datorn.
Tänk ut både långsiktigt och delmål, viktigt för att hålla motivationen.

Vad krävs av dig för att nå ditt mål?

Vilka redskap krävs för att du ska ta dig dit?

Skriv ner hur starten ser ut, t.ex. vikt, mått, hur långt du orkar springa. Allt varierar beroende på vad ditt mål är. Detta kommer att vara väldigt roligt att se när det har gått några månader. Bilder är även roligt så man kan jämföra då och nu.

Att ta tag i träningen är en livsinvestering och bland de bästa valen du kan göra. Gör 2016 till ditt år!

Kommentera (1)

Kommentera

Se fler...
Annons

Lyssna på kroppen

IMG_0640
Jag tänkte väl inte riktigt när jag valde dagens outfit..

Morgon cardio har blivit en favorit för mig, har alltid tyckt om det förutom när jag måste gå upp sådär 05.30 för att hinna med. Då är det inte riktigt lika roligt. Iaf så är min morgon cardio viktig för mig och den ska utföras om inget kommer i vägen. Nu när det är så kallt och jag hatar att frysa så kör jag min cardio inne på gymmet på bandet. Annars så går eller springer jag gärna ute.

På eftermiddagen kvällen så kör jag gärna ett styrkepass, men igår så blev det inget. Jag hade tänkt träna men hade noll motivation till vad jag skulle göra för övningar. Kroppen kändes tung, trött och seg. Så jag slog på en film istället, vilket gjorde att levererade ett desto bättre morgon pass idag. Jag har även gått i för trånga skor vilket ha resulterat i att min högra fot har svullnat lite, varje steg gör ont men jag är ganska säker på att det inte är farligt utan det gör bara ont. Mina benhinnor och knän kan också göra lite ont ibland som idag men när det kommer till mig så är det bara att köra på. Ibland får jag sänka farten lite. Jag blir lätt överansträngd vilket inte är så konstigt då jag tränar ganska mycket men vill inte låta det övergå i riktiga inflammationer.

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Tips för hår och hy

0006
Jag som tränar flera ggr i veckan och ibland flera ggr på en dag duschar ofta, men jag vill även behålla mitt långa hår och inte slita allt för mycket på det. Lika så är det viktigt att inte låta hyn bli torr av allt duschande.

Hår

Jag duschar mitt hår var 3e dag ungefär, ibland kan det sträcka sig till 4 beroende hur dagen ser ut. Jag använder mig av vanligt billigt schampo och balsam från Coop. En balsamflaska räcker inte många tvättar dock. Men jag har också en lite dyrare hårinpackning. Mitt hår blir lätt torrt och tufsigt så då och då, kanske varannan var tredje vecka om ens det så återfuktar jag håret genom att ha i inpackningen i mitt torra hår. Sedan går jag t.ex. och tränar så att håret verkligen får gotta sig ett tag för att sedan duscha efter jag tränat. Ibland återfuktar jag även med kokosolja och kör med samma koncept.
Sedan så fönar jag i nästan aldrig mitt hår utan planerar mitt duschande så att håret hinner självtorka. Jag tränar i en hög uppsatt hästsvans som jag sedan flätar.
Jag använder mig av en sån där skruvad plast hårsnodd när jag sätter upp håret vid hårbotten och en vanlig i topparna.

Hy

Vissa dagar kan jag duscha 3 ggr och då är det viktigt att tänka igenom lite vad man använder för produkter. Jag duschar då bara av kroppen och använder Barnängens duschtvål. Finns i stora paket och är ett av de billigare alternativen. Sedan så är det bodylotion som gäller några ggr i veckan. Dove rekommenderas!

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Deff 2016

IMG_0623

Havregryn
Ägg
Flytande äggvita
Kvarg
Lättmjölk
Mellanmjölk
Lätt naturell youghurt
Lågkalori äppelmos
Lågkalori sylt
Chiafrön
Musli
Falurågrut
Riskakor naturella
Nötter

Isbergssallad
Tomater
Gurka
Paprika
Rödlök
Gul lök
Vitlök
Vitkål
Morötter
Frysta ärtor
Fryst hackad spenat
Fryst hackad grönkål
Fryst broccoli
Frysta wokgrönsaker


Krossade tomater
Fetaost
Kryddor

Laxfile
Torskfile
Kycklingfile
Köttfärs
Tonfisk
Bönpasta
Bönor
Potatis
Basmariris

Frysta hallon
Fryst mango
Bananer
Apelsiner
Mandariner
Torkad frukt

Proteinpannkaks smet
Proteinpudding
Pwo
Aminosyror
Proteinpullver vasle

Tips för sötma, lite honung, steviaströ eller steviadroppar.

Detta är dom livsmedel jag kan komma på som finns här hemma som det är ständig åtgång av. När jag lagar mat så använder jag mig varken av matfett eller olja. Olja är inte onyttigt men innehåller galet mycket kalorier. Så jag steker antingen direkt i pannan eller kör maten i ugnen.
Jag tycker om att äta varierad mat så jag går inte efter ett diet schema utan mitt kaloriintag kan variera lite från dag till dag. På kvällen så räknar jag ihop hur mycket jag ätit för att veta hur stort mitt sista mål blir, jag lyssnar mycket på kroppen när det kommer till kost och går på vilja när det kommer till träning!

Kommentera (0)

Kommentera

stats